SEOClerks

måndag 1 juli 2019

Vad har hänt?

Nu har jag varit ett tag på ön Guimaras. Det är en trevlig liten ö som ligger i hjärtat av Filippinerna. Min fru och jag jobbar här med mission och hjälparbete i vår egen organisation Mercy Mission. Vårt arbete är att hjälpa urbefolkningen Aetas här på plats. Med mat och medicin och annat de behöver.

>>Bo Billigt på Guimaras<<

20 Juni flyttade vi in i det hus som vi hyr på orten "Supang" nära vår lilla metropol Buenavista. Mycket har hänt här ute sedan vi kom till Guimaras förra hösten. Jag kan säga att det sannerligen inte är en barnlek att bedriva hjälparbete. Bara värmen kan ibland vara nästan övermäktig. från Februari - Juni ligger temperaturen nästan konstant på 35-40 grader,men nu har äntligen regnperioden börjat - Tack o lov. så då blir det svalare.


En dag hittade jag en dödlig spindel under min madrass - Vad hinner man tänka då?
Vad gör man när folk man litat på visar sitt rätta jag.
Hur klarar man ekonomin härute. Det och mycket annat kommer jag berätta om längre fram i bloggen.

Men trots alla prövningar. skulle jag aldrig byta bort livet här mot ett tråkigt liv i Sverige.
Om man vill åka till Filippinerna ett bra sätt är att börja lära sig språket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar